среда, 24 августа 2011 г.

Постановление суда на запрет проведение мирного митинга



ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



14 год. 18 хв. м. Одеса

«22» серпня 2011 року Справа № 2а/1570/6584/2011

У залі судових засідань № 25

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Свиди Л.І.

при секретарі судового засідання - Бобровській О.Ю.

за участю сторін:

представника позивача - Демченко Н.В. (по довіреності)

представника відповідача - не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради до Ізмаїльської районної партійної організації ВО «Батьківщина» про обмеження реалізації права на мирні зібрання, -


ВСТАНОВИВ:

Виконавчий комітет Ізмаїльської міської ради 19 серпня 2011 року звернувся до суду з адміністративним позовом до Ізмаїльської районної партійної організації ВО «Батьківщина» про встановлення обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання шляхом заборони проведення 24.08.2011 року на площі біля пам’ятника ім. Т.Г. Шевченка у м. Ізмаїлі мітингу протесту проти арешту Тимошенко Ю.В.
Представник прозивача адміністративний позов підтримав, на заявлених вимогах наполягав з підстав викладених в позовній заяві, оскільки, до Виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради надійшло повідомлення про проведення з 16 по 18 годину 24.08.2011 року на площі біля пам’ятника ім. Т.Г. Шевченка у м. Ізмаїлі мітингу протесту проти арешту Тимошенко Ю.В. з приблизною кількістю 200 чоловік, що може призвести до виникнення заворушень, травмування учасників заходів, а також унеможливить проведення святкування державного свята, що в свою чергу може призвести до порушення гарантованих Конституцією України прав та свобод інших громадян.
Відповідач був належним чином повідомлений про час та місце судового розгляду, однак в судове засідання представник відповідача не з'явився. Таким чином, враховуючи положення ст. 38 КАС України, виходячи з того, що відповідач в судове засідання не з’явився, був повідомлений належним чином, не повідомив суду причини своєї неявки, беручи до уваги скорочені строки розгляду даної справи, суд на місці ухвалив розглядати справу без участі представника відповідача на підставі наявних у справі доказів.
В своїх запереченнях на адміністративний позов відповідач позовні вимоги не визнав просив в їх задоволені відмовити, оскільки установлення заборони на проведення мирних зібрань у певних місцях, так само як і дозвіл на проведення зібрань у відведених місцях суперечить ст. 39 Конституції України.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, а також обставини якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Статтею 39 Конституції України передбачено право громадян збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи, демонстрації, про проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування.
Відповідно до ст. 11 Конвенції про захист прав та основоположних свобод, кожна людина має право на свободу мирних зборів і свободу асоціації з іншими, включаючи право створювати профспілки і вступати до них для захисту своїх інтересів. Здійснення цих прав не підлягає жодним обмеженням, за винятком тих, які встановлені законом і є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної або громадської безпеки, з метою запобігання заворушенням і злочинам, для захисту здоров'я або моралі чи з метою захисту прав і свобод інших людей. Ця стаття не перешкоджає запровадженню законних обмежень на здійснення цих прав особами, що входять до складу збройних сил, поліції або органів державного управління.
Згідно ч.2 ст. 10-1 Конвенції про захист прав і основоположних свобод, здійснення свободи вираження поглядів, оскільки воно пов’язане з обов’язками і відповідальністю, може підлягати таким формальностям, умовам, обмеженням або санкціям, що встановлені законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадської безпеки, для охорони порядку або запобігання злочинам, для охорони здоров’я або моралі, для захисту репутації або прав інших осіб, для запобігання розголошенню конфіденційної інформації або для підтримання авторитету і безсторонності суду і є необхідним у демократичному суспільстві.
Згідно рішення Конституційного Суду України від 19.04.2001 у справі № 1- 30-2001 за конституційним поданням Міністерства внутрішніх справ України щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 39 Конституції України це право громадян є їх невідчужуваним і непорушним правом, гарантованим Основним Законом України. Це право є однією з конституційних гарантій прав громадянина на свободу свого світогляду, віросповідання і поширення інформації усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір, права на вільний розвиток своєї особистості тощо. При цьому, при здійсненні цих прав і свобод не повинно бути посягань на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Відповідно до Указу президії Верховної Ради СРСР «Про порядок організації і проведення зборів, мітингів, вуличних походів і демонстрацій в СРСР», що згідно з Постановою Верховної ради України від 12.09.91 року «Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР», ст. 1 розділу ХV Конституції України та відповідно до роз’яснень п. 6 Пленуму Верховного Суду України № 9 від 01.11.1996 року «Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя» є чинним на території України, передбачено право органу місцевого самоврядування регламентувати порядок проведення зборів, мітингів, вуличних походів і демонстрацій з урахуванням місцевих умов.
Відповідно до вимог п. п. 3 п. б ст. 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради належать повноваження щодо вирішення відповідно до закону питань про проведення зборів, мітингів, маніфестацій і демонстрацій, спортивних, видовищних та інших масових заходів; здійснення контролю за забезпеченням при їх проведенні громадського порядку.
Пунктом 2 Указу президії Верховної Ради СРСР «Про порядок організації і проведення зборів, мітингів, вуличних походів і демонстрацій в СРСР» визначено, що заява про проведення зборів, мітингу, вуличного походу або демонстрації подається в письмовій формі не пізніш як за десять днів до намічуваної дати їх проведення. В заяві зазначаються мета, форма, місце проведення заходу або маршрути руху, час його початку і закінчення, передбачувана кількість учасників, прізвища, імена, по батькові уповноважених (організаторів), місце їх проживання і роботи (навчання), дата подачі заяви.
На адресу виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради 16.08.2011 року надійшов лист Ізмаїльської районної партійної організації ВО «Батьківщина» про проведення 24.08.2011 року з 16 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв. у м. Ізмаїлі на площі біля пам’ятника ім. Т.Г. Шевченка мітингу протесту проти арешту Тимошенко Ю.В. з приблизною кількістю 200 чоловік.
Отже, суд приходить до висновку, що повідомлення про проведення мітингу було подано відповідачем з порушенням встановленого Указом Президії Верховної Ради СРСР «Про порядок організації і проведення зборів, мітингів, вуличних походів і демонстрацій в СРСР» десятиденного строку, оскільки днем початку публічних планових заходів є 24.08.2011 року, тоді як повідомлення про їх проведення було подано до Ізмаїльської міської ради 16.08.2011 року, що позбавляє відповідні органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування можливості вжити заходів щодо безперешкодного проведення громадянами зборів, мітингів, походів і демонстрацій, забезпечення громадського порядку, прав і свобод інших людей; здійснити контроль за забезпеченням при їх проведенні громадського порядку. Крім того, в зазначеному повідомленні відповідач не вказав прізвищ, імен, по батькові уповноважених (організаторів), місце їх проживання і роботи (навчання).
Проведення масових акцій в суспільних місцях м. Ізмаїлі, необлаштованих спеціальними санітарно-побутовими об’єктами, знаходження значної кількості людей може створити реальні шкідливі наслідки як для громадян, що мешкають або працюють поблизу, загального санітарного стану міста, так і для здоров’я самих учасників акції.
У відповідності з планом організаційно-технічних заходів по святкуванню у м. Ізмаїлі 20-ї річниці незалежності України, затвердженого розпорядженням Ізмаїльського міського голови від 16.08.2011 року №343 р (аркуші справи 4-5) біля пам’ятника ім. Т.Г. Шевченка планується проведення мітингу, присвяченого 20-й річниці незалежності України з покладанням квітів пам’ятнику ім. Т.Г. Шевченка за участю особистого складу військових частин Ізмаїльського прикордонного гарнізону, представників підприємств, організацій, установ та громадськогості міста. Крім того, на площі ім. Т.Г. Шевченка, біля якої безпосередньо розташований пам’ятник ім. Т.Г. Шевченка, відповідно до зазначеного плану, планується проведення концерту, присвяченого 20-й річниці незалежності України та виїзну торгівлю.
Згідно з графіком підготовчих робіт у місті проведення заходів по святкуванню 23 серпня 2011 року в м. Ізмаїлі Дня Державного прапору України, 24 серпня 2011 року 20-ї річниці Незалежності України і 26 серпня 2011 року 67-й річниці звільнення м. Ізмаїла від німець-фашистських загарбників, який був затверджений Заступником Ізмаїльського міського голови 15.08.2011 року, тобто за день до подачі відповідачем повідомлення, яким передбачено проведення ряду заходів та їх репетицій щодо святкувань на площі біля будинку культури ім.Т.Г.Шевченко та на площі Перемоги, що межує з адміністративною будівлею міськвиконкому та міської ради.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про основи національної безпеки України» від 19.06.2003 року, національна безпека – захищеність життєво важливих інтересів людини і громадянина, суспільства і держави, за якої забезпечуються сталий розвиток суспільства, своєчасне виявлення, запобігання і нейтралізація реальних та потенційних загроз національним інтересам. Національні інтереси –життєво важливі матеріальні, інтелектуальні і духовні цінності Українського народу як носія суверенітету і єдиного джерела влади в Україні, визначальні потреби суспільства і держави, реалізація яких гарантує державний суверенітет України та її прогресивний розвиток.
Згідно зі ст. 3 Закону України «Про основи національної безпеки України» об’єктом національної безпеки є людина і громадянин – їхні конституційні права і свободи.
У відповідності до ч. 2 ст. 39 Конституції України обмеження щодо реалізації права може встановлюватись судом відповідно до закону і лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку з метою запобігання заворушення чи злочину, для охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.
Також слід зазначити, що місце, де планується проведення акції, а саме: площа біля пам’ятника ім. Т.Г. Шевченка, яка вказана відповідачем в повідомленні, є важливим об’єктом міської інфраструктури, через який щоденно проходять численні потоки людей, транспорту, туристів. Проведення масових акцій може створити реальні шкідливі наслідки для громадян, що мешкають або працюють поблизу, загального санітарного стану міста, і для здоров’я самих учасників акції. Проведення масових заходів та акцій за участю великої кількості осіб та організацій може призвести до значного загострення обстановки і до масового безладу у місті, що неминуче призведе до порушення громадського порядку та безпеки громадян.
Суд вважає, що проведення мирних зібрань відповідачем в місці та в час проведення заходів святкування 20-ї річниці Незалежності України, що передбачає знаходження в одному місці великої кількості людей, може призвести до порушення громадського спокою та порядку.
Відтак, з метою забезпечення правопорядку, запобігання правопорушень, для охорони здоров’я населення, захисту прав і свобод мешканців м. Ізмаїла, забезпечення нормального функціонування підприємств та установ м. Ізмаїла, суд дійшов висновку про необхідість задоволення заявлених позовних вимог.
Керуючись ст. ст. 69-71, 158-163, 182 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради до Ізмаїльської районної партійної організації ВО «Батьківщина» про встановлення обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання шляхом заборони проведення 24.08.2011 року на площі біля пам’ятника ім. Т.Г. Шевченка у м. Ізмаїлі мітингу протесту проти арешту Тимошенко Ю.В. – задовольнити повністю.
Обмежити Ізмаїльську районну партійну організацію ВО «Батьківщина» в реалізації його прав на мирні зібрання шляхом заборони проведення 24.08.2011 року на площі біля пам’ятника ім. Т.Г. Шевченка у м. Ізмаїлі мітингу протесту проти арешту Тимошенко Ю.В.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги, або в порядку ч. 2 ст. 186 КАС України.





Повний текст постанови виготовлено та підписано суддею 22.08.2011 року






Суддя: Л.І. Свида













ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
65062, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 14, тел. (048) 705-57-54, факс (048) 705-57-87

__________№ 2а/1570/6584/2011__________ Ізмаїльська районна партійна організація
ВО «Батьківщина»
пр. Леніна, буд. 44, м. Ізмаїл, 68600


Одеський окружний адміністративний суд надсилає на Вашу адресу постанови від 22.08.2011 року по справі № 2а/1570/6584/2011 до відома.


Додаток: на 2 арк.



Суддя Одеського окружного
адміністративного суду Л.І. Свида




ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
65062, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 14, тел. (048) 705-57-54, факс (048) 705-57-87

__________№ 2а/1570/6584/2011__________ Ізмаїльська районна партійна організація
ВО «Батьківщина»
пр. Леніна, буд. 44, м. Ізмаїл, 68600


Одеський окружний адміністративний суд надсилає на Вашу адресу постанови від 22.08.2011 року по справі № 2а/1570/6584/2011 до відома.


Додаток: на 2 арк.



Суддя Одеського окружного
адміністративного суду Л.І. Свида

Комментариев нет:

Отправить комментарий